Original title:
Komunikační aktivity cestovního ruchu v roce 2014: komparativní studie Madridu a Prahy
Translated title:
Communication activities in tourist industry in 2014: compatative studies of cities Madrid and Prague
Authors:
Nguyen, Quyen ; Halada, Jan (advisor) ; Strielkowski, Wadim (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma Komunikační aktivity cestovního ruchu v roce 2014: komparativní studie Madridu a Prahy pojednává o možnostech marketingu v oblasti cestovního ruchu, konkrétně marketingu měst. Po definici pojmu marketingu cestovního ruchu následuje popis marketingových nástrojů podle marketingového mixu, přičemž je kladen důraz na možnosti marketingové komunikace. Práce obsahuje konkrétní popis a analýzu jednotlivých nástrojů, pomocí kterých jsou řízeny komunikace měst. Další části tvoří deskripce a analýza marketingových aktivit dvou evropských měst - Madridu a Prahy. Cílem byla komparace propagačních aktivit měst - jak v rámci informačních center, tak i prostřednictvím outdoorové propagace, internetové propagace a public relations. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The bachelor`s thesis Communication activities in tourist indursty in 2014: comparative studies of cities Madrid and Prague discusses the possibilities of marketing in tourism, particularly city marketing. Definition of the concept of tourism marketing is followed by a description of the marketing tools of the marketing mix, with the emphasis on the methods of marketing communications. The thesis includes specific description and analysis of the various tools which are applied in communications of cities. Next sections consist of a description and analysis of marketing activities of the two European cities - Madrid and Prague. The aim was to compare the promotional activities of cities - via the information centers, as well as via outdoor advertising, internet promotion and public relations. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
city communication; Madrid; marketing communication of destination; Prague; promotion; tourism; cestovní ruch; komunikace měst; Madrid; marketingová komunikace destinace; Praha; propagace
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/71946