Název:
Možnosti práce s bajkou v 5. ročníku ZŠ
Překlad názvu:
Use of Fables in the 5th Grade of Elementary School
Autoři:
Týblová, Kateřina ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Možnosti práce s bajkou v 5. ročníku ZŠ AUTOR: Kateřina Týblová KATEDRA: Katedra české literatury PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. ABSTRAKT: Ve své diplomové práci Možnosti práce s bajkou v 5. ročníku ZŠ se autorka zabývá výukou bajky v hodinách literární výchovy v posledním ročníku základní školy. V teoretické části stručně nastiňuje charakteristiku a vývoj literárního žánru bajky a specifikuje cílovou věkovou skupinu žáků. Těžiště práce pak spočívá v části praktické, kde autorka přichází s komentovanými návrhy činností odvíjejících se od bajky, včetně tří dvouhodinových plánů. Závěrem práce autorka reflektuje realizaci těchto didaktických návrhů. KLÍČOVÁ SLOVA: Literární výchova, literatura pro děti, jedenáctiletí žáci, žákovská literární expresivita, práce s bajkou, jazyková obraznostTITLE: Use of Fables in the 5th Grade of Elementary School AUTHOR: Kateřina Týblová DEPARTMENT: Department of Czech Literature SUPERVISOR: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. ABSTRACT: In her diploma thesis Use of Fables in the 5th Grade of Elementary School the author discusses teaching fables in Literary Education lessons during the last year of Elementary School. In the theoretical part, she briefly describes the features and history of fable and specifies the target age group. The main part of the thesis is the practical part. In the practical part, the author presents her suggestions for fable teaching activities as well as three ninety minute lesson plans. Finally, the author reflects on the realization of the lessons. KEYWORDS: Literary Education, children's literature, eleven year olds, creative writing, fables, allegory
Klíčová slova:
jazyková obraznost; jedenáctiletí žáci; literatura pro děti; Literární výchova; práce s bajkou; žákovská literární expresivita; allegory; children's literature; creative writing; eleven year olds; fables; Literary Education