Original title:
Marketing jako způsob zprostředkování ekonomického a kulturně hodnotového řádu
Translated title:
Marketing as a Kind of Mediation of Economical and Cultural Value System
Authors:
Kleprliková, Lucie ; Bystřický, Jiří (advisor) ; Poštulka, Filip (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Marketing jako způsob mediace ekonomického a kulturně hodnotového řádu" pojednává o procesech marketingového zvýznamňování reklamovaných produktů na základě teoretických koncepcí médií a zprostředkování, které se odehrávají ve společnosti strukturované ekonomickým a kulturním kapitálem. Východiskem tohoto pohledu na zprostředkování významu v takto komplexních společensko-kulturních jevech bylo rozdělení a abstrahování celého procesu na jednotlivé úrovně mediace, na nichž se mediace odehrává se specifickými aspekty, vstupy a výstupy. Taková abstrakce umožňuje popsat si, jaké kvality spolu přicházejí do kontaktu. Definujeme zprostředkování na úrovni myšlení, technologie a instituce. Práce představila asymetrický vztah jedince společnosti a vlastníka ekonomického a kulturního kapitálu, mytologický systém zvýznamňování reklamovaných produktů a vliv médií a motivaci ekonomického kapitálu na toto zprostředkování.Diploma thesis "Marketing as a kind of mediation of economy and cultural value system" deals with processes of marketing putting a meaning construction of promoted products based on media theories and mediation which are taken place in society structured by economy and cultural capital. Solution for this point of view of meaning construction mediation in as like complex social-cultural acts was splitting and abstracting mediation process into the individual levels of mediation with specific aspects, incomes and outcomes. This abstraction makes possible to describe quality coming in touch. We defined mediation on the mind level, technology level and institution level. Thesis introduce asymmetric relation between individual and economy and cultural capital owner, mythology system of putting meaning construction of promoted products and media and economy capital influence on this kind of mediation.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/30054