Název:
Funkční a emoční impulzy v in-store marketingové komunikaci
Překlad názvu:
Functional and emotional impulses during shopping at the point of sale
Autoři:
Šteflová, Aneta ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Funkční a emoční impulzy v in-store marketingové komunikaci" se zabývá deskripcí nákupních impulzů v místě prodeje, demonstrováno na in-store marketingových komunikačních nástrojích umisťovaných v hypermarketech v rámci kategorie nečokoládových cukrovinek. První teoretická část uvádí do problematiky nakupování v místě prodeje, seznamuje se základními pojmy, následně definuje impulzívní nakupování a rozebírá jednotlivé nákupní impulzy a možnosti implementace impulzů v místě prodeje. V druhé části práce jsou teoretické poznatky použity k popisu in-store marketingových komunikačních nástrojů užitých různými zástupci značek nečokoládových cukrovinek v rámci jejich komunikace na prodejnách českých hypermarketů. Informace o nákupních impulzech jsou získávány z knižních a elektronických zdrojů, popis POP komunikačních nástrojů v hypermarketech vychází z vlastního pozorování a z analytické diskuze stávajícího využití nákupních impulzů vybrané kategorie s podklady a teoriemi nashromážděnými v teoretické části práce. Cílem je popsat současný stav užitých POP komunikačních nástrojů se zaměřením na nákupní impulzy, prostřednictvím kterých značkoví výrobci bonbonů v místě prodeje s nakupujícími komunikují.The Bachelor's thesis entitled "Functional and emotional impulses during shopping at the point of sale" addresses the description of buying impulses in a retail store. It illustrates those marketing possibilities for application of impulses in communication of non-chocolate sweets at the point of sale in hypermarkets. The first theoretical part defines shopping at the point of sale, its terminology, provides information about impulsive shopping and analyse particular buying impulses and possibilities of their usage. In the second part of the theses, theoretical knowledge is used from the first part to describe in-store marketing communication tools employed by different brands of non- chocolate category at the point of sale of Czech hypermarkets. Information about buying impulses is gained from literature and on-line sources. Information about POP communication tools in hypermarkets comes from my own observation and from analytic discussion of impulses' usage with materials gathered from the theoretical part. The main focus is on description of the current situation in application of POP communication tools, especially buying impulses used in communication of sweets with customers at the point of sale.
Klíčová slova:
emoce; emoční a funkční impulzy; funkce; impulzívní nakupování; in-store marketingová komunikace; místo prodeje; nákupní chování; Nákupní impulzy; POP; Buying impulses; emotion; emotional and functional impulses; function; impulsive shopping; marketing communication at the point of sale; point of purchase; point of sale; POP; shopping behaviour