Original title:
Terra-Settler vesmírná real-time strategie
Translated title:
Terra-Settler Space Real-Time Strategy
Authors:
Meduna, Lukáš ; Pilát, Martin (advisor) ; Ježek, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Terra-Settler je real-time 3D vesmírná strategická hra pro jednoho hráče, kde je kladen důraz na ekonomickou simulaci, nutnou k dosažení cílů hry. Cílem hry jsou různé scénáře (např. obsazení zvolené lokace), hráč těchto cílů dosahuje pomocí postupného rozšiřování ze startovní lokace. Hra obsahuje API pro jednodušší psaní umělé inteligence a ukázkovou implementaci. Hra je multiplatformní včetně některých mobilních platforem. 1Terra-Settler is a real-time 3D single player space strategy game. Main focus is on economic simulation, whitch is necessary for achieving game goals. Different scenarios (e.g. conquering planet) are used in game. It is necessary to expand and colonize surrounding planets to achieve victory. API for arti- ficial intelligence is included in the game with sample implementation. This game is multi-platform with support of some mobile platforms. 1
Keywords:
artificial intelligence; C#; Multi-platform; real-time strategy; Simulation; Unity; C#; Multiplatformní; real-time strategie; Simulace; umělá inteligence; Unity
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/84493