Název:
Volební kampaň a její limity
Překlad názvu:
The election campaign and its limits
Autoři:
Vybíralová, Jana ; Antoš, Marek (vedoucí práce) ; Kudrna, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Resumé Předkládaná diplomová práce pojednává o některých procesech, jimiž je aktuálně volební kampaň ovládána. Primárně je zaměřena na analýzu procesů a trendů, které jsou charakteristické pro českou právní úpravu volebních kampaní. Zvolené téma jsem uchopila a zpracovávala skrze restriktivní parametr limitů, které zasahují do průběhu a obsahu volební kampaně. Těžiště práce bylo přirozeně situováno především do oblasti práva. Záměrem předložené práce bylo přiblížení základních poznatků o tématu, které je v české společnosti vzhledem k četnosti voleb stále aktuální. Práce proto může posloužit jako zdroj informací pro další zkoumání a odpovědnou reflexi problematiky volebních kampaní, jejichž ambicí zůstává ovlivňování a získávání co nejširší voličské podpory. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První je věnována teoretickému ukotvení a pozadí volebních kampaní, druhá se zabývá volební kampaní samotnou, resp. její právní úpravou de lege lata. Třetí kapitola diplomové práce připomíná obecně platné zásady vedení volební kampaně. Závěrečná kapitola reaguje v souvislosti s volební kampaní a jejími limity na aktuální dění v České republice týkající se přímé volby prezidenta.As mentioned above, this master thesis is focused on some processes which an election campaign is affected by. In the first place, it analyses processes and trends which are typical for the legal regulation of election campaigns in the Czech Republic. My approach to this topic is centered on restrictive parameter limits which influence election campaigns. The core of the master thesis is naturally aimed at the field of law. The aim of the master thesis is to present basic knowledge of the matter which is still topical in the Czech society based on the fact that elections are held quite often. The master thesis can therefore serve as a source of information for further analysing election campaigns whose main purpose is to win the biggest voters' support. The master thesis is divided into four chapters. The first one concerns a theoretical background of election campaigns. The second one examines an election campaign itself, its legal regulation de lege lata respectively. The third chapter studies general principles relative to conducting an election campaign. The final chapter reflects the current situation in the Czech Republic as regards the direct presidential election.
Klíčová slova:
limity volební kampaně; volby; Volební kampaň; volební proces; election; Election campaign; election process; limits of election campaign