Original title:
Co je zač český operní divák?
Translated title:
What is the Czech operagoer like?
Authors:
Řeháková, Kateřina ; Pšenička, Martin (advisor) ; Augustová, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce zpracovává sociologicko-marketingový výzkum o českých operních divácích, který provádí Jednota hudebního divadla s podporou grantu Ministerstva kultury ČR ve všech operních domech v České republice. Snaží se jednak o sociologické a demografické zařazení operního publika, jednak o pojmenování jeho marketingového potenciálu a důsledků, které z toho plynou pro operní divadla.This Bachelor thesis compiles the results of the sociologic-marketing research on the Czech opera audience in all ten Czech opera houses elaborated by the Music Theatre Society and supported by the Ministry of Culture's grant. It displays sociological a demographic structure of the opera audience and tries to find out their marketing potential and the consequences for managements of opera theatres in the Czech Republic.
Keywords:
Operagoer; sociologist and marketing research; oeprní divák; sociologický a marketingový průzkum
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/36377