Název:
Citace maleb starých mistrů ve fotografii (s důrazem na Vermeera van Delft)
Překlad názvu:
Old masters paintings in fotography (with emphasis on the work of Vermeer van Delft)
Autoři:
Binková, Simona ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce "Re-inscenace maleb starých mistrů ve fotografii (s důrazem na Vermeera van Delft)" se zabývá novodobou reflexí děl starých mistrů ve fotografii na konkrétním příkladě díla Vermeera van Delft. Problematika je ukázána na dílech autorů-fotografů od počátku 20. století, a to konkrétně Toma Huntera a Dorothee Golz, kteří děj zasazují do současnosti a snaží se řešit sociální problémy, Cindy Sherman, Yasumasa Morimury a Hiroshi Sugimota, kteří k tvorbě fotografi přistupují pomocí třetího média (divadlo, sochařství) a vzniklý produkt působí groteskně a nakonec Guido Reye a Richarda Polaka, fotografy z počátku 20. století, kteří ve svých fotografiích volně citují holandské malby. klíčová slova: holandské malířství 17. století, fotografie 20. a 21. století, re-inscenace, apropriace, postmoderna, Vermeer van Delft, Tom Hunter, Dorothee Golz, Cindy Sherman, Yasumasa Morimura, Hiroshi Sugimoto, Guido Rey, Richard PolakThe thesis "Old masters paintings in photography (with emphasis on the work of Vermeer van Delft)" deal with new reflections of old master's paintings in photography. This problem is shown on example of authors-photographers of the 20th and 21th century, exactly: Tom Hunter and Dorothee Golz, which photographs are played in present time and are considering social problems; Cindy Sherman, Yasumasa Morimura and Hiroshi Sugimoto which use another medium (theater, sculpture) for making a photo and Guido Rey and Richard Polak, photographers from the beginning of the 20th century, which photographs are free inspired by Dutch paintings. key words: Dutch painting in 17th century, photography of 20th and 21th century, re- staging, appropriation, postmodernism, Vermeer van Delft, Tom Hunter, Dorothee Golz, Cindy Sherman, Yasumasa Morimura, Hiroshi Sugimoto, Guido Rey, Richard Polak
Klíčová slova:
apropriace; Cindy Sherman; Dorothee Golz; fotografie 20. a 21. století; Guido Rey; Hiroshi Sugimoto; holandské malířství 17. století; postmoderna; re-inscenace; Richard Polak; Tom Hunter; Vermeer van Delft; Yasumasa Morimura; appropriation; Cindy Sherman; Dorothee Golz; Dutch painting in 17th century; Guido Rey; Hiroshi Sugimoto; photography of 20th and 21th century; postmodernism; re-staging; Richard Polak; Tom Hunter; Vermeer van Delft; Yasumasa Morimura