Název:
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách
Překlad názvu:
Analysis of didactic interaction of group skiing tuition at primary schools
Autoři:
Křikavová, Markéta ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách Cíle: Cílem práce je porovnat didaktickou interakci učitele a skupiny žáků při výuce lyžování na základních školách. Metody: V této práci byla použita jako základní metoda M ADI (modifikovaná analýza didaktické interakce), která je v podstatě kategoriálním systémem pozorování. Prostřednictvím uvedené metody je možné získat data, která popisují didaktickou interakci mezi učitelem (instruktorem) a žáky. Jedná se konkrétně o formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Další využitou metodou byla anketa. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že struktura didaktické interakce je výrazně ovlivněna lyžařskými dovednostmi žáků, kvalitativní změny v didaktické interakci se u obou sledovaných skupin zásadně neprojevily. Výsledky analýzy i ankety poskytují zpětnou vazbu pro instruktora. Klíčová slova: analýza didaktické interakce, M ADI, lyžování, lyžařský výcvik, střední školní věkTitle: Analysis of didactic interaction of group skiing tuition at primary schools Objectives: Goal of this research is to compare didactic interaction of the teacher and group of pupils while skiing tuition at primary schools Methodos: As a basic method in this research has been used the M ADI method (Modified analysis of didactic interaction) which is a categorical observational system. With this analysis it is possible to get data that describe didactic interaction between teacher ( instructor) and his pupils, particularly forms of teachers behavior, didactic content of his tuition, didactic situations and approach activity.Questionnaire was another used method. Results: Results of this research have confirmed that the didactic interaction structure is highly influenced by skiing abilities of the pupils. Changes in quality of didactic interaction were not found in both groups. Results of both the analysis and questionnaire provide feedback to the instructor. Keywords: Analysis, didactic interaction, M ADI, skiing, skiing course, school middle age
Klíčová slova:
Analýza didaktické interakce; lyžařský výcvik; lyžování; M ADI; střední školní věk; analysis didactic interaction; M ADI; middle school age; skiing; skiing course