Original title:
Dogme - Role učitele ve výuce s prvky Dogme
Translated title:
Dogme - The Role of the Teacher in Dogme Approach
Authors:
Kulíková, Daniela ; Žďárek, Karel (advisor) ; Červinková Poesová, Kristýna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] TITLE OF WORK: Dogme - The Role of the Teacher in Dogme Approach AUTHOR: Bc. Daniela Kulíková, DiS DEPARTMENT: Department of English Language and Literature Charles University in Prague, Faculty of Education SUPERVISOR: Mgr. Karel Žďárek ABSTRACT: This text is primarily for teaching professionals or teachers in training who would like to explore Dogme as an alternative to traditional (coursebook-based) English instruction. This thesis researches and summarizes the principles of Dogme which are later projected through the various roles of the teacher. It contains my personal analysis and reflection of Dogme lessons I have conducted and offers practical tips for fellow professionals. KEY WORDS: Dogme, Scott Thornbury, Luke Meddings, the role of the teacherNÁZEV PRÁCE: Dogme - Role učitele ve výuce s prvky Dogme AUTOR: Bc. Daniela Kulíková, DiS KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta VEDOUCÍ: Mgr. Karel Ždárek ABSTRAKT: Tato práce je primárně určena pro zkušené či začínající učitele, kteří by se rádi dozvěděli více o Dogme, jako alternativě k tradiční (na učebnici založené) výuce. Tato práce zkoumá a shrnuje principy Dogme, které jsou dále rozebrány z pohledu učitele a jeho rolí v učebním procesu. Praktická část obsahuje rozbory vlastních hodin ve stylu dogme a poskytuje praktické návody pro pedagogy v oboru. KLÍČOVÁ SLOVA: Dogme, Scott Thornbury, Luke Meddings, role učitele
Keywords:
Dogme; Luke Meddings; role učitele; Scott Thornbury; Dogme; Luke Meddings; Scott Thornbury; the role of the teacher
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/52746