Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Autismus-TEACCH program, alternativní komunikační metody a přístupy v práci s dětmi a dospívajícími s autismem ve Francii
Original title:
Autismus-TEACCH program, alternativní komunikační metody a přístupy v práci s dětmi a dospívajícími s autismem ve Francii
Translated title:
Autism - the TEACCH Program, Alternative Communication Methods and Stances in Practice with Autistic Children and Adults in France
Authors:
Smolíková, Jana ; Zemková, Jaroslava (advisor) ; Jelínková, Miroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je zmapování současného francouzského systému péče o klienty s autismem v jednotlivých zařízeních, využití přístupů, alternativních komunikačních metod a vzdělávacího programu TEACCH u dětí a mládeže s autismem. V praktické části představuji dvě z pařížských zařízení aplikujících tyto metody. Dále na několika případových studiích posuzuji účinnost a funkčnost jednotlivých zvolených vzdělávacích a alternativních metod a postupů, a jejich vliv na úroveň sociability a rozvoj komunikačních schopností klienta s autismem.The objective of this thesis is orientation in the systeme of care, TEACCH programme and differents alternatives methodes of education in work with autistic children and adolescents in France. In part practic there is a presentation of two institutions using these methods, and comparation of success and results of using these methodes in several cases after 10 months of experiences in differents establishments in Paris.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/3710