Original title:
Teorie a praxe v kompetencích vysokoškolsky vzdělané sestry pracující na chirurgické ambulanci
Translated title:
Theory and Practice an the Competence of Graduate Nurse Working in the Surgical Ambulance
Authors:
Černá, Jana ; Dvořáčková, Ivana (advisor) ; Dostálková, Šárka (referee) ; Drašner, Ivan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Teorie a praxe v kompetencích vysokoškolsky vzdělané sestry pracující na chirurgické ambulanci Závěrečná bakalářská práce pojednává o zmapování současného stavu a nových trendů ve zdravotnictví, v oboru ošetřovatelství. Teoreticky vyhodnocuje předpoklady dalšího vývoje role vysokoškolsky vzdělané sestry v nových podmínkách. Empirická část si klade za úkol zjistit, zda jsou vytvořeny podmínky pro práci vyso-koškolsky vzdělané sestry a jestli sestry mohou dle zákona, v praxi pracovat samostatně, konkrétně na chirurgické ambulanci. Z celé práce vyplývá, že by sestra-vysokoškolačka, dle legislativy mohla samostatně pracovat, pojišťovny i pacienti by měli o samostatnou práci sestry zájem. Proto zde vyvstává otázka: Proč to v praxi nejde? Máme o sestry vysokoškolsky vzdělané opravdu zájem?Theory and Practice an the Competence of Graduate Nurse. Working in the Surgical Ambulance This bachelor thesis deals with the contemporary situation and new trends in health service - in the branch of nursing. It presents and evaluates theoretical assumptions of further development of a graduated nurse in new conditions. The empirical part is aimed at identification of the conditions for the work of a graduated nurse and to recognize whether the current legislation enables such a nurse to work individually, concretely in surgical ambulance. The thesis concludes that graduated nurses are allowed to work individually and separately conformably to the laws, and patients and insurance companies take concern in their work. On the basis of this fact some questions arise: Why is there a problem to implement it in practice? Do we really take care in graduate nurses?
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/6284