Original title:
Školství z pohledu inspekčních zpráv
Translated title:
Educational system from the perspective of inspection reports
Authors:
Poláčková, Ivana ; Trojan, Václav (advisor) ; Kitzberger, Jindřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá posouzením obsahu inspekčních zpráv České školní inspekce v kontextu hlavních strategických dokumentů české vzdělávací politiky od vydání Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha) v roce 2001. Práce obsahuje historický úvod o vývoji státního dozoru nad školami v českých zemích a vymezení kompetencí České školní inspekce, která v současné době provádí externí hodnocení škol. ČŠI poskytuje prostřednictvím inspekčních zpráv zpětnou vazbu školám a souhrnnými výročními zprávami zpětnou vazbu Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Diplomová práce zkoumá soulad obsahu inspekčních zpráv s obsahem strategických dokumentů MŠMT.The dissertation focuses on the assessment of the content of the inspection reports of the Czech School Inspectorate (CSI) in the context of the main stategical documents concerning the Czech educacional policy since the publication of the National Programme of the Development of Education in the Czech Republic (The White Book) in 2001. The thesis comprises of the historical introduction of the state supervision over schools in Bohemia and the extent of competency of the Czech School Inspectorate, which is currently conducting the schools external evaluation. The CSI provides the feedback to the schools through the inspection reports and the feedback to the Ministry of Education, Youth and Sports through the annual reports. The dissertation examines the compliance of the contents of the inspection reports and the strategical documents of the Ministry of Education.
Keywords:
assesment; conditions; course and results of education; Czech School Inspectorate; educational priorities; evaluation; inspection reports; evaluace; hodnocení; inspekční zpráva; podmínky; priority vzdělávání; průběh a výsledky vzdělávání; Česká školní inspekce
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/56273