Název: Změny ve vývoji, vnímání a užívání značky olympijských her
Překlad názvu: The main changes in perception of the Olympic Games as a brand
Autoři: Tajčman, Petr ; Jirsová, Pavlína (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok: 2007
Jazyk: cze
Abstrakt: Purpose of the bache lor work is to describe Olympic Games as a brand in commercial concept. Theoretical part explains the basic terms (Brand, Brand Equity, Brand Identity, Sponsoring), which are applied in this work. Chapters 4 and 6 are necessery to understand history and the media background of Olymp ic Brand evolution. The main part of my work analyses each piece of the Olympic Brand in realition with general conception of the brand. Interpretations are based on Olympic marketi ng research data obtained during 1998-1999. Results describe particular components of the Olympic Brand in relation with brand attributes and other research data. The last chapter deals with impact of the Olympic brand stategy, demonstrated on Celebrate Humanity campaign . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/11502

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-463453


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce
 Záznam vytvořen dne 2022-05-08, naposledy upraven 2022-05-08.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet