Original title:
Marketingové nástroje ve franšízovém podniku
Translated title:
Marketings Instruments in Franchise Company
Authors:
BOHÁČKOVÁ, Hana Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce charakterizuje podnikatelské prostředí v oblasti franchisingu v České republice a Evropě. Vývoj a změny v posledních letech v počtu franchisorů a franchisantů, přehled největších a nejznámějších značek na českém a evropském trhu. Obsahuje situační analýzu a SWOT analýzu vybraného hotelu. Na základě těchto analýz je určena strategie expanze. Dále navazuje franchisový koncept včetně předmětu franchisingu a know-how.The dissertation work contains the analysis of franchising corporate environment. It is focused especially on Czech Republic and European union countries, history and changes concerning franchisors and franchisants, and a list of the biggest and well-known brands in Czech Republic and Europe. Situation analysis and SWOT analysis is created for chosen hotel. SWOT analysis is the main source for definition of hotel´s strategy. Dissertation work includes a draft of franchising concept including know-how.
Keywords:
Franchising; Franchising concept; Know-how; Marketing; Situation analysis; Strategy marketing; SWOT analysis; Systems of franchising; Franchising; Franchisové systémy; Franchisový koncept; Know-how; Marketing; Situační analýza; Strategický marketing; SWOT analýza Citation: BOHÁČKOVÁ, Hana. Marketingové nástroje ve franšízovém podniku. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/8987