Original title:
Analýza trhu biopotravin z pohledu konečného spotřebitele
Translated title:
Analysis of the Biofood Market in the View of the Final Consumer
Authors:
BARTOŠOVSKÁ, Lucie Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavní cílem práce je analyzovat spotřebitelské preference v oblasti biopotravin a navrhnout vhodný způsob prodeje biopotravin ve specializovaných prodejnách zdravých výživ. Práce je založena na analýze primárních dat získané dotazováním zákazníků zdravých výživ. V závěru jsou obsaženy jak výsledky práce tak doporučení pro prodejny zdravých výživ.The main purpose of paper is to analyse consumer preferences in organic food. The paper is based on an analysing of primary data got from interviewing of customers in specialized health nutrition stores. The results of paper and recommand for specialized health nutrition stores are at the close of the paper.
Keywords:
consumer behaviour; marketing research; organic food; specialty stores; biopotraviny; marketingový výzkum; specializovaná prodejna; spotřebitelské chování Citation: BARTOŠOVSKÁ, Lucie. Analýza trhu biopotravin z pohledu konečného spotřebitele. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/8896