Original title:
Využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu
Translated title:
Using of Marketing Tools in Chosen Retail Subject
Authors:
NOVÁKOVÁ, Gabriela Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Ve své práci jsem zanalyzovala stav využívání marketingových nástrojů ve vybrané oblasti Jihočeského kraje. Tato analýza mi poskytla informace o nízké úrovni využívání marketingu v oblasti malého a středního podnikání. Výzkum jsem dělala formou dotazníkového šetření a případovou studií ve vybraném maloobchodním subjektu, který byl zkoumán hlouběji a navrhla jsem pro tento maloobchodi i doporučení, pro zlepšení jeho prosperity, z hlediska marketingu.In my research I have analyzed the level of usage of various marketing tools in selected area of South Bohemia county. This analyze provided certain information about low level of usage of marketing within small and midsize business. Majority of small business owners understands marketing as a add campaign and they use only this one area of the whole marketing concept. To increase effectiveness, it is important to link all marketing tools together.
Keywords:
marketing; marketing mix; marketing research; retail; maloobchod; marketing; marketingový mix; marketingový výzkum Citation: NOVÁKOVÁ, Gabriela. Využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/8868