Hlavní stránka > Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce > Rozpoznání (popř. odhalení) domácího násilí a zneužívání dětí v rámci školského systému. Informovanost škol v problematice domácího násilí a zneužívání dětí ve vybraném obvodu Prahy.
Název:
Rozpoznání (popř. odhalení) domácího násilí a zneužívání dětí v rámci školského systému. Informovanost škol v problematice domácího násilí a zneužívání dětí ve vybraném obvodu Prahy.
Překlad názvu:
Assesing domestic child abuse in the Educational System. Awareness of domestic child abuse in the selected district of Prague.
Autoři:
Kovářová, Kateřina ; Večerka, Kazimír (vedoucí práce) ; Popel, Michael (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce bylo nastínit problematiku domácího násilí a zneužívání dětí v souvislosti s jeho rozpoznáním a odhalením. Teoretická část práce je zaměřena na pojem domácího násilí ve vztahu k dětem a z něho vyplývajících možných následků. Téma domácího násilí a zneužívání dětí je zde zasazeno do kontextu školského systému. Výzkum v praktické části byl zaměřen na učitele základních škol ve vybraném obvodu městské části Prahy. Hlavními otázkami, na které výzkum reaguje, je zjištění míry informovanosti učitelů a aktivity v získávání znalostí v dané problematice ve vztahu k řešení konkrétních případů domácího násilí a zneužívání dětí. Z výsledků výzkumu vyplývá nízká míra informovanosti v dané problematice a tím pádem možnost další osvěty a vzdělávání v tomto směru. Klíčová slova: domácí násilí a zneužívání dětí, vliv násilí na děti, informovanost učitelů, prevence, osvětaThe aim of the thesis was outlining the issue of domestic child abuse in the context of its detection and exposure. The theoretical part of the thesis is focused on the concept of domestic child abuse and its assesing. The issue of domestic child abuse was focused on The Educational system. Research in the practical part was aimed at teachers of primary schools in the selected district of Prague. The main issues on which research responds is to measure the activity of teachers and the knowledge of the issues in relation to addressing specific cases of domestic child abuse. The research results show a low level of awareness in the subject and thus the possibility of further education and training in this direction. Keywords: domestic child abuse, the impact of violence on children, awareness of teachers, prevention, awareness raising