Original title:
Social media metrics
Translated title:
Social media metrics
Authors:
Balvín, Radek ; Zbiejczuk, Adam (advisor) ; Šlerka, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] S rostoucím množstvím dat produkovaných uživateli na sociálních médiích roste i potřeba extrahovat pouze relevantní data pro marketingové, výzkumné a další účely. Bakalářská práce "Social media metrics" představuje problematiku monitoringu, měření a metrik sociálních médií. Práce představuje, shrnuje a rozděluje metriky sociálních médií. V praktické části také mapuje a zachycuje současný stav měření a monitoringu sociálních médií v české praxi. Výzkumem mezi správci velkých brandových facebookových profilů hodnotím využívání nástrojů na monitoring sociálních médií a využívané způsoby měření sociálních médií v České republice.With growing amount of data produced by users on social media the need of extraction of relevant data for marketing, research and other uses grows as well. The bachelor thesis named "Social media metrics" presents the issues of monitoring, measurement and metrics of social media. In the research part it also maps and captures the present Czech practice in measurement and monitoring of social media. I also rate the use of social media monitoring tools and usual methods of social media measurement in the Czech Republic based on research among administrators of big brand Facebook profiles.
Keywords:
Facebook; social media; social media metrics; social media monitoring; social networks; Twitter; web 2.0; Facebook; metriky sociálních médií; monitoring sociálních médií; sociální média; sociální sítě; Twitter; Web 2.0
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/55975