Název:
Imagologie současných reklamních sdělení
Překlad názvu:
Imagology of Current Advertisements
Autoři:
Tomková, Gabriela ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá obrazovými mediálními sděleními reklamního typu. Přispívá k diskusi o změně postavení obrazů a jejich vlivu na současnou společnost. Vzhledem k předmětu zkoumání jsou východiskem pro předkládaný text vizuální studia. Hlavní teze jsou aplikovány na dva odlišné tendenční konstrukty reality. Prvním z nich je ideologicky a politicky konstruované vidění v období vlády autoritářského socialistického režimu. Druhým je současná globalizovaná konzumní společnost. V praktické části se analýza zaměřuje na reklamní sdělení firmy Škoda Auto a.s. používané ve výše zmíněných vizuálních režimech ve 20. století v České republice. Klíčová slova: obraz, vizuální studia, ikonologie, reklama, globalizace, konzumní společnost, propaganda, image.This thesis deals with advertising images. It contributes to discussion about position of image in present visual field. It also speaks about influence of image on contemporary society. The starting point and theoretical basis are Visual studies. The main ideas are applied to two different constructs of reality, both are tendentious. The first is vision, ideologically and politically constructed during authoritarian socialist regime. The second is current globalized consumer society. In the practical part of the thesis, the analysis focuses on the advertisements of Skoda Auto Company, used in both mentioned visual modes in the Czech Republic in the 20th century. Key words: picture, visual studies, iconology, advertising, globalization, consumer society, propaganda, image.
Klíčová slova:
globalizace; ikonologie; image; konzumní společnost; obraz; propaganda; reklama; vizuální studia; advertising; consumer society; globalization; iconology; image; picture; propaganda; visual studies