Název:
Užití ochranných známek jako klíčových slov při vyhledávání na internetu
Překlad názvu:
The use of a Trademarks as a Keywords for searching in Internet
Autoři:
Hrubeš, Marek ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] in English Use of trademarks as keywords for searching the Internet The purpose of this thesis is a comprehensive analysis of the use of trademarks as Internet search engine keywords to trigger advertisements that are displayed on search result pages. The main part of the thesis is devoted to legislation and case law in the US. However, for the comparative purposes, I also address developments concerning keyword advertising in the EU. I chose this topic because it combines traditional elements of law with modern technologies. Moreover, despite its significant economic and legal impacts, I consider this topic as insufficiently researched in the Czech Republic. This thesis consists of six chapters. The first chapter is devoted to a general introduction to trademarks, including the history of trademarks, current legal definitions of trademarks as well as legal frameworks of trademarks law. This chapter also focuses on an element of trademark distinctiveness and analyses functions of trademarks. Last but not least, it also describes basic classifications of trademarks and provides their examples. The second chapter introduces the issue of keyword advertising. It focuses on a description of the operation of Internet search engines, keyword advertising programs and AdWords' current policy. The third...v českém jazyce Užití ochranných známek jako klíčových slov při vyhledávání na internetu Cílem této diplomové práce je komplexní analýza používání ochranných známek jako klíčových slov při vyhledávání na internetu pro zobrazení reklamy na stránkách internetových vyhledávačů s výsledky vyhledávání. Hlavní část práce je věnována legislativě a judikatuře v USA. Nicméně za účelem vzájemného srovnání se zabývám též vývojem judikatury týkající se reklamy na internetu v EU. Toto téma jsem si vybral, neboť propojuje tradiční právní institut s moderními technologiemi a navzdory jeho významných ekonomických a právních dopadům ho považuji v České republice za nedostatečně prozkoumané. Tato práce se skládá ze šesti kapitol. První kapitola je věnována uvedení čtenáře do problematiky ochranných známek, a to včetně jejich historie, současné zákonné definice, jakož i právního rámce vymezujícího právo ochranných známek. Tato kapitola se rovněž zaměřuje na prvek rozlišovací způsobilosti ochranných známek a analyzuje jejich funkce. V neposlední řadě také přibližuje základní dělení ochranných známek a poskytuje jejich praktické příklady. Druhá kapitola představuje problematiku reklamy prostřednictvím klíčových slov. Zaměřuje se na popis fungování internetových vyhledávačů, programů zajišťujících reklamu pomocí...
Klíčová slova:
klíčová slova; ochranná známka; reklama na internetu; keywords; online advertising; trademark