Original title:
Vybrané koncepce alternativního preprimárního vzdělávání
Translated title:
The Selective Concepts of Alternative Pre-primary Education
Authors:
Jelínková, Tereza ; Váňová, Miroslava (advisor) ; Leontovyčová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Vybrané koncepce alternativního preprimárního vzdělávání" se věnuje třem vybraným pedagogickým koncepcím preprimárního vzdělávání v České republice. První část práce se věnuje vývoji mateřských škol ve světě a u nás, jejich proměně a současné podobě. Další kapitoly se věnují tématu osobnosti dítěte, pedagoga preprimárního vzdělávání. Hlavní část je věnována vybraným pedagogickým koncepcím. Cílem mé diplomové práce je tedy popsat tři u nás nejrozšířenější koncepce alternativních mateřských škol, analyzovat jejich ideová východiska a ukázat jejich přednosti i problémy.The diploma thesis "The Selective Concepts of Alternative Pre-primary Education" focuses on three pedagogical concepts of preschool education in the Czech Republic. First part describes development of nursery schools both in the Czech Republic and abroad, their transformation and the current form. Next chapters deal with the issue of child and preschool pedagogue personalities. The object of my diploma thesis is to describe the three most prevalent concepts of alternative kindergartens, analyze their ideological basis and demonstrate their advantages and problems.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/83678