Název:
Obrazové iluze. Sémiotická analýza jejich užití v reklamě
Překlad názvu:
Optical Illusions. Semiotic Analysis of Their Use in Commercials
Autoři:
Chromečková, Lucie ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Obrazové iluze jsou nedílnou součástí našeho života. Setkáváme se s nimi v reklamách, různých testech, nebo zábavných internetových stránkách. Jaké je však jejich pozadí, jejich historie? A pokud se s nimi setkáme, rozumíme jim? Jak vlastně máme k iluzím přistupovat, jak jim máme rozumět? To jsou jen některé z otázek, na něž hledá tato práce odpovědi. Za pomoci dohledání historie a pochopení obrazových iluzí autorka v této práci provádí sémiotickou analýzu iluzí využívaných v reklamách. Obrazové iluze totiž v kombinaci s reklamním sdělením představují pro sémiotiky výzvu. Jak můžeme interpretovat něco co je ze samé svojí podstaty nejednoznačné nebo mnohoznačné? Prostřednictvím sémiotické analýzy vzorku reklamních iluzí se v praktické části snažíme nalézt odpovědi na všechna předložené otázky Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Optical illusions are inseparably part of our lives. We are influenced by illusions on daily base, in commercials, various tests or fun web pages. But we must ask a questions about background of illusions, about their history. When we are confronted with illusion, what's happend? Do we understood illusions? How should be our attitude to illusions? These are only few questions, that this work try to answer. Due to history we try to understand illusions and find some kind of classification. We used semiotic analysis to an illusions in commercial use. Actually semiotic analysis combined with optical illusions is a challenge. How we can interpret multi-significant or ambiguous objects? Semiotic analysis help us understand and recognized illusions in common world and answer all presented questions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)