Original title:
Identifikace miskoncepcí žáků v tematickém celku Plazi
Translated title:
The identification of student's misconceptions in focus on thematic group Reptiles
Authors:
Petříková, Simona ; Čížková, Věra (advisor) ; Pisková, Dana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na identifikaci miskoncepcí žáků základních škol v tematickém celku Plazi. Nejprve je problematika miskoncepcí charakterizována v obecné rovině, následně je provedena pojmová analýza učebnic přírodopisu v daném tematickém celku. Mylné představy žáků 5., 7. a 9. ročníků byly zjišťovány pomocí dotazníkového šetření. Výsledky byly statisticky zpracovány v tabulkovém procesoru MS Excel a v programu MS Excel Chi+square+All. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Master Thesis is focussed on identification of basic school students misconceptions in thematic group Reptiles. The issue has been characterized in general terms then concept analysis of natural history textbooks aimed on mention thematic group has taken a place. Misconception data for statistics has been gathered via question-form from students of 5., 7. and 9. grade. The results have been statistically processed by MS Excel and MS Excel Chi+square+All software. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/20040