Original title:
Obchodní a kulturní zvláštnosti v obchodním jednání s indickými partnery
Translated title:
Business and cultural specialties in business dealing with Indian partners
Authors:
Beránková, Magdalena ; Gullová, Soňa (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První část je věnována základním charakteristikám Indie. Druhou kapitolou jsou obchodní zvláštnosti. Zahrnuji zde problematiky, které dle mého názoru významně charakterizují prostředí méně či více příznivé pro obchodování. Jádrem této práce jsou kulturní a společenské zvyklosti, hodnoty a normy, které v rámci Hoefstedeho hodnotových kritérií srovnávám s Českou republikou, etiketa a formy jednání. Mé zkoumání obchodních a kulturních zvláštností při jednání s indickým partnerem uzavírám závěrečnou kapitolou, ve které prezentuji informace získané od zkušených účastníků obchodních jednání s indickými partnery, které potvrzují či blíže specifikují mé teoretické poznatky. Před samotným závěrem charakterizuji silné a slabé stránky indického obchodního prostředí a to především z pohledu těch, kteří v Indii spatřují dalšího ekonomicky rostoucího giganta.The first chapter is dedicated to basic characteristics of India. In the second chapter you can find business specialties. These include issues which in my opinion highly characterize business environment, more or less friendly for doing business. The core part of this thesis is cultural and social manners, values, norms which I compare, as per Hoefstede's theory, with the Czech Republic, etiquette and forms of dealing. My analysis of the business and cultural specialties during dealing with Indian partner are closed by the chapter in which I present information gathered from experienced participants of business dealing with Indian partners. This confirms or specifies my theoretical knowledge. Before the ending there is a characteristic of strong and weak aspects of the Indian business environment, mainly from the point of view of those who see India as another economic growing giant.
Keywords:
Business dealing; Cultural and business specialties; India; Indie; kulturní a obchodní zvláštnosti; obchodní jednání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/8568