Original title:
Dopravní politika hlavního města Prahy. Analýza současného stavu a návrh integrované dopravní strategie
Translated title:
Transport Policy of the City of Prague. Analysis of the current condition and a proposal of an integrated transport strategy
Authors:
Duchoňová, Mirka ; NÁHRADNÍ, VEDOUCÍ (advisor) ; NÁHRADNÍ, OPONENT (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předmětem diplomové práce "Dopravní politika hlavního města Prahy" je analýza současného stavu dopravy na území hl. m. Prahy a návrh integrované dopravní strategie. Úvodní kapitola se zabývá vymezením pojmu dopravní politika. Další kapitola je zaměřena na strategické dokumenty, které upravují dopravní situaci v Praze. V kapitole Analýza současné dopravní situace v Praze se zaměřím na současný stav, problémové oblasti a jejich důsledky pro život ve městě. Další kapitola se věnuje financování dopravy a dopravních staveb v Praze. Poslední kapitola obsahuje návrh integrované dopravní strategie, která bere ohled na historické souvislosti, finanční možnosti a budoucí vývoj v rámci udržitelného rozvoje.The subject matter of the submitted thesis "Transport Policy of the City of Prague" is an analysis of the current condition of transport in the territory of the City of Prague and a proposal of an integrated transport strategy. The first chapter focuses on the definition of the term 'transport policy'. The next chapter focuses on the strategic documents regulating the conditions of Prague transport system. In the chapter "Analysis of the Present Transport Situation in Prague" I focus on the present situation, problematic areas and the consequences for the city life. The next chapter covers the financing of transport and transport-related structures in Prague. The last chapter proposes an integrated transport strategy with consideration to the historical milieu, financial capacities and sustainable development.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/170315