Original title:
Školní úspěšnost hráčů digitálních her na vysokých školách
Translated title:
School success of digital game players at universities
Authors:
Vlna, Tomáš ; Hrabec, Ondřej (advisor) ; Vanek, Marián (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se formou kvalitativní studie zabývá vztahem mezi intenzivním hraním digitálních her a studiem vysoké školy u sedmi studentů. Mapuje jejich subjektivní náhled na souběh obou těchto časově náročných aktivit a zkoumá strategie, které si respondenti k jejich zvládání vybudovali. Dále se zabývá případnými dovednostmi a schopnostmi získanými při hraní her, které bylo možné nějakým způsobem využít při studiu. V neposlední řadě výzkum také popisuje určité negativní dopady na vysokoškolské studium, které s sebou může aktivní hraní her přinášet. Klíčová slova: školní úspěšnost, hraní digitálních her, vysoké školství, náhled, strategieThis bachelor thesis is a qualitative study of relationships between intensive playing of digital games and university study, which is based on inquiry of seventh selected university students. Their opinion of concurrence between these two time consuming activities, i.e. gamling and study, was recorded and student strategies to manage both these activities were examined. Next, potential skills and abilities acquired by gamling which could be utilized in the university study is discussed. Finaly, certain negative impacts of active gambling on university study are described. Keywords: academic achievement, digital gaming, higher education, opinion, strategies
Keywords:
academic achievement; digital gaming; higher education; opinion; strategies; hraní digitálních her; náhled; strategie; vysoké školství; školní úspěšnost
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/170613