Název:
Vybrané faktory ovlivňující spokojenost pacienta v ordinaci dentální hygieny
Překlad názvu:
Selected factors affecting patient satisfaction at the dental hygienist office
Autoři:
Kovandová, Zuzana ; Křížová, Petra (vedoucí práce) ; Hronová, Alena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Souhrn Cíl práce: Cílem práce je zjistit, jaké faktory jsou pro pacienty v souvislostí s návštěvou dentální hygieny nejdůležitější, aby mohlo být dosaženo co největší spokojenosti. Úvod: Spokojenost pacienta je ovlivňována mnoha faktory. Tyto faktory nejsou rovnocenné a některé jsou tedy pro pacienty důležitější než jiné. Samotná spokojenost pacienta je však také zásadní pro spolupráci s ošetřujícím, neboť je-li příchozí spokojen s návštěvou zdravotnického zařízení, bude spíše ochoten dodržovat doporučení a rady zdravotníka. Metodika: Pro zjištění požadovaných dat byl vytvořen dotazník, který byl nejčastěji v tištěné podobě prezentován pacientům po právě proběhlé dentální hygieně. Shodný dotazník byl vytvořen i v elektronické podobě na webové stránce Survio a na žádost některých pacientů odeslán na jimi určenou emailovou adresu pro možnost pozdějšího vyplnění. Podmínkami pro předložení dotazníku pacientovi byla jeho plnoletost a opakovaná návštěva dentální hygieny. Celkový počet respondentů byl 130. Výsledky: Z dotazníkového šetření vyplývá, že pokud byli respondenti spokojení s průběhem dentální hygieny, nejčastěji jako důvod udávali přístup nebo chování ošetřujícího. Velkou důležitost ale přikládali i obdrženým informacím či lepšímu pocitu v ústech po proběhlém ošetření. V otázce prostředí kladli...Aim: The aim of this bachelor thesis is to find out which factors associated with dental hygiene are the most important for patient satisfaction. Introduction: There are many factors affecting patient satisfaction. These factors do not carry equal weight , which means that some factors are more important for patient satisfaction then others. Patient satisfaction is an essential thing for good cooperation with the medical staff. If patients are satisfied with their visit, they are more likely to heed the advice and recommendations given by the dental hygienist. Methods: To obtain the required information, a questionnaire was made and it was mostly given in paper form to patients just after their dental hygiene appointment. The same questionnare was also made online at the Survio website and sent to those patients who requested it so that they could fill it in later. The respondents had to be at least 18 years old and needed to have visited a dental hygienst at least once before. There were 130 respondents in total. Results: The survey has shown that the patients who were satisfied with their visit of a dental hygienist felt so because of the attitude or behaviour of the latter. They also stressed the importance of education and better sensation in their mouths. When it comes to the dental office,...