Original title:
Instagramová estetika a turismus: vzájemné ovlivňování
Translated title:
Instagram aesthetics and its interaction with tourism
Authors:
Šimůnková, Petra ; Šisler, Vít (advisor) ; Wančová, Nina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] konkrétní turistické destinace a způsoby, těmito dopady vypořádávají. Do analýzy je zahrnuto celkem pět celého světa a výsledkem je kromě popisu jejich přístupu a způsobu nahlížení na instagramizaci také kategorizace jejích dopadů. Práce zároveň zasazuje vztah mezi Instagramem, jeho estetikou a turismem do širšího teoretického rámce, a představuje tak jejich Klíčová slova: tourismus, instagramoví influenceři.The diploma thesis analyzes the effects of instagramization on specific tourist destinations and the ways in which those places deal with this phenomena. The analysis includes five places from all over the world and apart from description of places and strategies of dealing with instagramization, the analysis also provides categorization of its impacts. The thesis also places the relationship between Instagram, its aesthetics and tourism into a broader theoretical framework, and thus introduces their mutual and close connection. Key words: tourism, tourism industry, Instagram, aesthetic, instagramization, instagrammability, over-tourim, Instagram influencers.
Keywords:
tourism|tourism industry|Instagram|aesthetic|instagramization|instagrammability|over-tourim|Instagram influencers; turismus|cestovní ruch|Instagram|estetika|instagramizace|instagramibilita|over-tourismus|instagramoví influenceři
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/148082