Název:
Analýza vlivu médií na šíření informací a dezinformací při virové pandemii
Překlad názvu:
Analysis of the influence of the media on the dissemination of information and disinformation during the virus pandemic
Autoři:
Křivánková, Veronika ; Novotná, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláček, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje analýze vlivu šíření informací a dezinformací v médiích o nemoci způsobené virem COVID-19 na území České republiky v období 02/2020-02/2021. Cílem práce je analýza vybraných zpravodajských portálů a zjištění možného dopadu zpráv na chování veřejnosti. Smyslem teoretické části je stručná definice základních pojmů, zmapování průběhu šíření informovanosti na území Česka a porovnání s podobnými situacemi z minulosti. Následně teoretická část obsahuje popis komunikačních prostředků, kterými byli občané ohledně nastalé události informováni. Cílem praktické části je ukázat, jak průběh šíření viru COVID-19 ovlivňoval návštěvnost zpravodajských serverů, jaké články se v prostředí internetu objevovaly a v závěru analyzuji, zda došlo ke změně chování občanů v prostředí internetu v podobě návštěvnosti zpravodajských serverů, maloobchodního prodeje a změnách v pracovních zvyklostech.The master's thesis is devoted to the analysis of the impact of the dissemination of information and disinformation in media about the disease caused by the COVID-19 virus in the Czech Republic in the period 02/2020-02/2021. The aim of the thesis is to analyse selected news portals and identifying the possible impact of the information on the Internet on public behaviour. The purpose of the theoretical part is a brief definition of the basic concepts, mapping the course of information in the Czech Republic and comparison with similar situations from the past. Subsequently, the theoretical part contains a description of the means of communication used to inform citizens about the event. The aim of the practical part is to show how the course of the spread of the COVID-19 virus influenced the traffic to online news websites, what articles appeared in the Internet environment, and finally I focus on the analysis of whether there was a change in the behaviour of citizens in the Internet environment in the form of traffic to news websites, retail sales and changes in work habits.
Klíčová slova:
COVID-19|Česká republika|dezinformace|informace|média|zpravodajské weby; COVID-19|Czech Republic|disinformation|information|media|news websites