Název:
Srovnání vývoje řeči mezi monolingvními a bilingvními dětmi předškolního věku
Překlad názvu:
A comparison of language development in monolingual and bilingual pre-schoolers
Autoři:
Hlobilová, Natálie-Karolína ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Seidlová Málková, Gabriela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá rozdílným vývojem řeči mezi monolingvními a bilingvními dětmi předškolního věku v průběhu logopedické intervence. Práce se zakládá na výzkumném projektu spočívajícím v pozorování dětí při zájmovém kroužku logopedické intervence a sběru a následné analýze dat získaných tímto pozorováním. V teoretické části práce jsou stručně charakterizovány základní pojmy související s tématem práce. Praktická část zahrnuje jak metody sběru dat a jeho situační okolnosti, tak výsledky výzkumu. Klíčová slova vývoj řeči, logopedická intervence, monolingvní děti, bilingvní děti, předškolní věkBachelor thesis deals with the differences of language development in monolingual and bilingual pre-schoolers throughout a logopaedic intervention. The thesis proceeds from a research based on an observation of children during a leisure activity 'Logopaedic intervention'. Follow-up data collection and their analysis as well as the research background and findings are embodied in the practical part of the thesis. The theoretical part at the beginning includes the description of basic terms connected to the topic of the thesis. Keywords language development; logopaedic intervention; monolingual children; bilingual children; preschool age
Klíčová slova:
vývoj řeči|logopedická intervence|monolingvní děti|bilingvní děti|předškolní věk; language development|logopaedic intervention|momolingual children|bilingual children|pre.schoolers