Original title:
Profesní vzdělávání kriminalistických techniků Vojenské policie
Translated title:
Professional education of criminalistic technicians of the Military Police
Authors:
Plitz, Jaroslav ; Pavlov, Ivan (advisor) ; Krámský, David (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na profesní vzdělávání kriminalistických techniků Vojenské policie. V první, teoretické části diplomové práce, se autor zabývá vzděláváním a profesní přípravou kriminalistických techniků Vojenské policie v kontextu vymezení základních teoretických pojmů z oblasti dalšího profesního vzdělávání, stručné představení struktury Vojenské policie a objasnění základních pojmů z oblasti kriminalisticko-technické činnosti Vojenské policie. Cílem druhé, praktické části diplomové práce, je analýza současného profesního vzdělávání kriminalistických techniků Vojenské policie se zaměřením na jejich potřeby.The thesis is focused on the professional education of criminalistic technicians of the Military Police. In the first, theoretical part of the thesis, the author deals with education and training of criminalistic technicians of the Military Police in the context demarcating basic theoretical concepts from the area of further professional education, brief introduction to the structure of the Military Police and clarification of basic concepts from the area of criminalistic and technical activities of the Military Police. The aim of the second, practical part of the thesis, is to analyze the current professional education of criminalistic technicians of the Military Police with a focus on their needs.
Keywords:
andragogy; forensic technician; forensic technology; forensics; lifelong learning; Military police; vocational education; andragogika; celoživotní vzdělávání; kriminalistická technika; kriminalistický technik; kriminalistika; profesní vzdělávání; Vojenská policie
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/147969