Název:
Výuka matematiky online ve vybraném ročníku nižšího stupně víceletého gymnázia
Překlad názvu:
Teaching mathematics online in a selected year of the lower level of an eight-year grammar school
Autoři:
Flejberková, Dorota ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je založena na odučené praxi během pandemie vedené v on-line prostředí. Zkoumá možnosti on-line výuky matematiky a pojmy spojené s ní, jak vést kvalitní výuku matematiky v on-line prostředí. Cílem práce je porovnat distanční vzdělávání v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. Současná situace v evropském školství se změnila a v období od jara 2020 přešla na dosud netradiční výuku online. Práce vychází z těchto podmínek a sleduje tři hlavní roviny: rešeršní, kde jsou jednak popsána teoretická východiska, jednak sumarizována data k online výuce ve světě, která jsem získala na internetu a poslední kde jsem v daném kontextu pozorovala praxi jak z pozice hospitujícího studenta, tak z pozice vyučujícího. Praxe se odehrávala v primě nižšího gymnázia, kdy se výuka zaměřovala na řešení rovnic. Analýza a reflexe hodiny jsou dány do souvislosti s analýzou učiva o rovnicích prezentovaného ve vybrané řadě učebnic jak na prvním, tak druhém stupni základní školy. V práci jsou shrnuty jednotlivé zprávy ČŠI, které v období pandemie vydala, kde byli zkoumány dopady pandemie jak ze strany učitelů, žáků i rodičů. Závěr práce prezentuje shrnutí nabytých zkušeností a doporučení formulovaných v širším kontextu online výuky. KLÍČOVÁ SLOVA Online výuka; školní matematika; osmileté gymnázium;...This Diploma thesis is based on the teaching practice done online. It looks at the possibilities of online teaching of Mathematics and its concepts, and at how to teach Mathematics online well. The aim of the thesis is to compare distance learning in the Czech Republic and chosen countries in the European Union. The current situation changed in the European schooling and teaching was done remotely since Spring 2020. This thesis takes this situation and looks at three main areas: literature search, where theoretical background is described, summarized data for distance learning in the World, which I got from the internet, and lastly a part where I observed teaching in the given context, both as an observing student and as a teacher. The teaching practice was done in the first year of the lower secondary school, during a focus on the topic of solving equations. The analysis and the reflection of the class are put into the context with the analysis of the topic of solving equations as presented in chosen textbooks both at primary and lower secondary school level. The thesis also includes a summary of all the reports published during the pandemic by CSI that examined the impact of the pandemic on the teachers, the students, and the parents. The final part of the thesis presents a summary of gained...
Klíčová slova:
Online výuka; osmileté gymnázium; rovnice;; školní matematika; equation;; grammar school; online teaching; school mathematics