Název:
Efektivní propagace a public relations neziskových organizací
Překlad názvu:
Effective Promotion and Public Relations in Non-profit Sector
Autoři:
Klingerová, Lucie ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá neziskovými organizacemi s ohledem na jejich efektivní prezentaci, propagaci a public relations. Teoretická část obecně charakterizuje neziskové organizace a neziskový sektor v České republice. Nejprve nastiňuje stručnou historii jejich vzniku, právní úpravu v České republice, jejich fungování, členění a získávání finančních zdrojů. Dále popisuje práci s veřejností v nepodnikatelském sektoru, jaké jsou nástroje této komunikace a jak docílit, aby byla co nejefektivnější. Praktická část demonstruje tato teoretická východiska na příkladu dvou konkrétních neziskových organizací působících v oblasti zdravotní a sociální péče. Srovnává je z hlediska jejich komunikace s veřejností a povědomí občanů o činnosti těchto organizací. Důraz je kladen nejen na způsoby komunikace s veřejností, ale také na etické hledisko prováděné komunikace. Cílem diplomové práce je zhodnotit postavení neziskových organizací Kapka naděje a Člověk v tísni z hlediska propagace a komunikace s veřejností. Závěr shrnuje zjištěné poznatky.Diploma thesis deals with non-profit organizations with regard to their effective presentation, promotion and public relations. Theoretical part generally characterizes non-profit organizations and non-profit sector in the Czech Republic. First part outlines brief historical context, legal regulations in the Czech Republic, their operation, classification and fundraising. Second part describes public relations in non-profit sector, instruments of this communication and how to make this communication as effective as possible. Empirical part demonstrates these theoretical findings on examples of two particular non-profit organizations operating in the sphere of health care and social-service work. These two non-profit organizations are being compared in reference to public relations and public awareness about these organizations activity. Emphasis is laid not only on communication methods but especially on ethic aspect of this communication. Diploma thesis objective is to evaluate position of two non-profit organizations in terms of promotion and public relations. Conclusion summarizes ascertained facts.
Klíčová slova:
neziskové organizace; neziskový sektor; propagace; public relations; reklama; získávání finančních zdrojů; advertisement; fundraising; non-profit organizations; non-profit sector; promotion; public relations
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/8499