Original title:
Realistické zobrazování voxelových scén v reálném čase
Translated title:
Real-Time Photorealistic Rendering of Voxel Scenes
Authors:
Flajšingr, Petr ; Matýšek, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá implementací realistického zobrazování voxelových scén za využití grafické karty. Práce vysvětluje základy realistického zobrazování a voxelovou reprezentaci vizuálních dat. Představuje také některé hierarchické struktury použitelné pro akceleraci. Popisuje návrh řešení zaměřující se na reprezentaci voxelových dat a jejich vykreslování. Práce popisuje knihovny vytvořené v rámci práce na projektu a aplikované algoritmy. Vyhodnocuje časovou a paměťovou náročnost aplikace a její grafické výstupy.
The subject of this thesis is an implementation of realistic rendering of voxel scenes using a graphics card. This work explains the fundamentals of realistic rendering and voxel representation of visual data. It also presents selected hierarchical structures usable for acceleration and describes the desing of a solution focusing on the representation of voxel data and their rendering. The thesis describes libraries created as part of the project and algorithms. It also evaluates time and memory requirements of the application along with graphical output.
Keywords:
gpu; Light field probes; Octree; Ray casting; Sparse voxel octree; Voxel; Vulkan; gpu; Light field probes; Octree; Ray casting; Sparse voxel octree; Voxel; Vulkan
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/201138