Original title:
Možnosti využití pohybových aktivit ve výuce chemie
Translated title:
Possibilities of usage of physical activities in chemistry education
Authors:
Kuncipálová, Hana ; Míka, Luděk (advisor) ; Teplá, Milada (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá možnostmi využití pohybových aktivit ve výuce chemie. V teoretické části byla provedena analýza RVP ZV a RVP G se zaměřením na pohyb. Dále se tato část zaměřuje na pohybovou aktivitu, druhy a styly učení, zejména na kinestetický učební styl, a motivaci žáků ve výuce. Praktická část je zaměřena na zjištění využívání pohybových aktivit učiteli chemie. Tato data byla získána pomocí rozhovorů s učiteli chemie. Tito učitelé dále hodnotili vytvořené pohybové aktivity do výuky chemie, které jsou představeny v rámci diplomové práce. K těmto pohybovým aktivitám byly sepsány metodické pokyny.This diploma thesis is aimed at the possibilities of the usage of physical activities in chemistry education. The theoretical part of this thesis contains the analysis of RVP ZV and RVP G, especially the content of the movement. This part is also focused on the physical activities, the types and styles of learning, especially on the kinesthetic learning style, and the motivation of pupils. The practical part of this thesis is focused on the finding of usage physical activities by teachers of chemistry. These data are obtained through interviews with chemistry teachers. These teachers also evaluated the created chemistry physical activities, which are presented in the diploma thesis. The chemistry physical activities also includes methodological instructions for users.
Keywords:
chemistry education; chemistry teachers; didactic materials; kinesthetic learning style; Physical activity; kinestetický učební styl; Pohybová aktivita; učitelé chemie; vzdělávací materiály; výuka chemie
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/128351