Original title:
Sady pro demonstrační experimenty ve středoškolské výuce fyziky mikrosvěta
Translated title:
Experimental sets for teaching physics of microworld on secondary school level
Authors:
Popek, Tomáš ; Koupilová, Zdeňka (advisor) ; Kácovský, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Zaměřením této diplomové práce bylo vyhledání a zhodnocení informačních zdrojů dostupných pro učitele v kontextu vytváření či provádění demonstračních a žákovských experimentů z fyziky mikrosvěta na střední škole. Dalším cílem práce bylo vytvoření čtyř sad pomůcek pro experimenty z různých oblastí fyziky mikrosvěta probíraných na střední škole. Tyto sady obsahují pokyny pro učitele a pracovní listy pro žáky. Dalším cílem bylo vytvořit sady tak, aby byly přenosné, což splňují všechny čtyři. Součástí této práce je popis vytvořených experimentálních sad, pracovní listy pro žáky a texty pro učitele. Experimentální sady budou uloženy v prostorách Katedry didaktiky fyziky a budou dostupné učitelům k vypůjčení pro účely výuky.The focus of this thesis was to find and evaluate the information resources available to teachers, in the context of creating or conducting demonstrational and student experiments in the Physics of the Microworld at high school. Another goal of the thesis was the creation of four sets of aids for experiments from various areas of microworld physics taught at the high school level. These sets contain instructions for teachers and worksheets for pupils. Another goal was to make the sets portable, which all four met. Part of this work is a description of the created experimental sets, worksheets for pupils and texts for teachers. The experimental sets will be stored on the premises of the Department of Physics Education and will be available for loan to teachers for teaching purposes.
Keywords:
demonstrational experiments|microworld physics|teaching physics; demonstrační experimenty|fyzika mikrosvěta|výuka fyziky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/127722