Original title:
Zastoupení průmyslových odvětví mezi sponzory českého profesionálního sportu
Translated title:
Industry representation among the sponsors of Czech professional sport
Authors:
Pokorný, Dominik ; Šíma, Jan (advisor) ; Čáslavová, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Zastoupení průmyslových odvětví mezi sponzory českého profesionálního sportu Cíle: Hlavním záměrem bakalářské práce je zmapovat, v jakých průmyslových odvětvích podnikají sponzorské společnosti českého profesionálního sportu. Součástí práce je rovněž vzájemná komparace výsledných statistik veškerých zahrnutých sportů. Metody: Analýza veřejně dostupných virtuálních dat, postupně nasbíraných na oficiálních webových stránkách sportovních subjektů, které byly do práce zahrnuty. Kompletní proces analýzy byl realizován v programu Microsoft Excel, kde byly rovněž sestrojeny a adekvátním způsobem uspořádány výsledné statistiky. Výsledky: Prostřednictvím analýzy virtuálních dat byly zhotoveny statistiky, které společně představují zastoupení definovaných průmyslových odvětví v českém profesionálním sportu. Výsledná data jsou podrobně rozdělena dle jednotlivých sportů a stanovených typů sponzoringu, čímž je umožněna libovolná vzájemná komparace mezi těmito kategoriemi. Práce také obsahuje souhrnné statistiky sjednocující všechny zahrnuté sportovní subjekty. Zveřejněné výsledky mohou posloužit jako podklad pro tvorbu reportů a odborných publikací zabývajících se sportovním sponzoringem nebo pro realizaci dalších, podrobnějších, výzkumů podobného charakteru. Klíčová slova: sponzoring, průmyslová...Title: Industry representation among the sponsors of Czech professional sport Objectives: The main purpose of the bachelor thesis is to chart the industries in which sponsors of Czech professional sport operate. Part of the thesis is also a mutual comparison of the resulting statistics of all included sports. Methods: Analysis of publicly available virtual data, gradually collected on the official websites of sports subjects that were included in the thesis. The complete analysis process was implemented in Microsoft Excel, where the resulting statistics were also constructed and adequately organized. Results: Through the analysis of virtual data, statistics were produced, which together present the representation of established industries in Czech professional sport. The resulting data are divided in detail according to individual sports and specified types of sponsorship, which allows any mutual comparison between these categories. The work also contains summary statistics uniting all included sports subjects. The published results can be used as a basis for the creation of reports and professional publications dealing with sports sponsorship or for the implementation of other, more detailed, research of a similar nature. Keywords: sponsorship, industries, advertisement, sport advertisement,...
Keywords:
advertisement; frequency of appearance; industries; sponsorship; sport advertisement; průmyslová odvětví; reklama; sponzoring; sportovní reklama; četnost výskytu
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/126926