Original title:
Autorský projekt pohádky v rozvoji hudebních schopností a osobnosti dítěte v předškolním věku
Translated title:
Author's project of fairy tale capturing the development of musical abilities and personality of preschool children
Authors:
Jiroušková, Daniela ; Kodejška, Miloš (advisor) ; Váňová, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Autorská pohádka v rozvoji hudebních schopností a osobnosti dítěte v předškolním věku" se zabývá autorskou pohádkou pro děti v předškolním věku, jejíž charakteristické znaky jsou založeny na rozvoji hudebních schopností a osobnostním pojetí ve výchově a vzdělávání. V rámci práce byl uskutečněn kvalitativní výzkum, ve kterém jsou uplatněny myšlenky hudební transdidaktiky. Výzkum se uskutečnil formou jedné experimentální skupiny. Práce respektuje hlediska pedagogické adekvátnosti, estetickovýchovného vyjádření a etických principů ve výchově. Klíčová slova autorská pohádka, dítě předškolního věku, osobnostní pojetí ve výchově, hudební schopnostiThe bachelor's thesis "The role of an author's fairy tale in the development of musical skills and personality of a preschooler" deals with the author's fairy tale for preschoolers the typical feature of which are based on the development of musical skills and of personality in the child's education. The work on this thesis also involved a qualitative research where ideas of musical trans-didactics were applied. The research was targeted at one experimental group. The thesis was written with respect to pedagogical adequacy, aesthetic expression and ethical principles in education. Keywords author's fairy tale, preschool child, personality concept in education, musical skills
Keywords:
author's fairy tale; musical skills; personality concept in education; preschool child; autorská pohádka; dítě předškolního věku; hudební schopnosti; osobnostní pojetí ve výchově
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/125494