Original title:
Ekonomické aspekty inovace ve společnosti Ultra Premium Brands - Central Europe s. r. o.
Translated title:
Economic Aspects of Innovation in the Company Ultra Premium Brands - Central Europe s. r. o.
Authors:
Maršálková, Michaela ; Kubíková, Šárka (referee) ; Bočková, Nina (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou inovaci ve vybrané společnosti Ultra Premium Brands - Central Europe s. r. o., která je dovozcem a hlavním distributorem nejluxusnějších značek alkoholických nápojů. Teoretická část práce vysvětluje pojem inovace a objasňuje problematiku spojenou s inovací. Praktická část analyzuje vnitřní a vnější prostředí společnosti na základě vybraných analýz a hodnotí ekonomické aspekty zavedené inovace.
The bachelor thesis is focused on a marketing innovation in a chosen company Ultra Premium Brands - Central Europe s. r. o. The company is an importer and the main distributor the most luxurious alcoholic beverages on the market. The theoretical part of the bachelor thesis further explains the term innovation and elaborates on the aspects related to innovations. The practical part is focused on an analysis of internal and external environment of the company. Based on chosen types of analysis, there is an evaluation of economical aspects of the implemented innovation.
Keywords:
company rating; e-shop; innovation; innovation process; marketing innovation; SLEPTE analysis; SWOT analysis; e-shop; hodnocení firmy; inovace; inovační proces; marketingová inovace; SLEPTE analýza; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/200241