Název:
Konstrukce podvozku terénní buggy
Překlad názvu:
Chassis Design of Off-Road Buggy
Autoři:
Richter, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na navžení předního i zadního zavěšení terénní buggy. Pro přední zavěšení se porovnává koncepce s přepákováním a bez přepákování s ohledem na kinematické parametry a na parametry odpružení a tlumení. Pro zadní nápravu se porovnávají tři koncepce přesněji lichoběžníkové, víceprvkové a výkyvné zavěšení s ohledem na kinematické parametry a motion ratio jednotlivých zavěšení. V poslední řadě se pro přední nápravu provádí konstrukční návrh s pevnostním dimenzováním některých komponent.
This thesis is focused on the front and rear suspension of the off-road buggy. For the front suspension is compared the concept with and without pushrod with respect to the kinematics parameters and the damping parameters. For the rear axle, there are three concepts that is compared, especially multilink suspension, double wishbone, and swing axle. Finally, structural design and dimensioning for front axle is performed.
Klíčová slova:
Buggy; lichoběžníkové zavěšení; odpružení; pushord; přepákování; tlumení; vahadlo; zavěšení; Buggy; damping; double wishbone; pushrod; repacking; rocker arm; suspension
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/199774