Original title:
Zobrazování na "Looking Glass"
Translated title:
Rendering on "Looking Glass"
Authors:
Kotáb, Dominik ; Milet, Tomáš (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zobrazování objektů z reálného světa na stereo displeji typu "Looking Glass", zařízení od firmy Looking Glass Factory Inc., jehož hlavní předností je trojrozměrné vykreslování. Součástí práce je návrh a implementace mobilní aplikace, která vytvoří za pomocí uživatele formát, který je následně umožněno na displej promítnout. První část práce představuje základy 3D zobrazování, ze kterých zařízení Looking Glass vychází. Druhou částí je návrh mobilní aplikace pro operační systém Android, která je založena na oficiální dokumentaci tohoto stereo zařízení. Výsledná mobilní aplikace pořizuje videozáznam zobrazovaného objektu, který je možné zastřihnout, stabilizovat a převést jej na formát vyžadovaný zařízením Looking Glass. Na displeji se pořízené objekty úspěšně vykreslují a vytváří trojrozměrnou iluzi.
This bachelor's thesis focuses on rendering real objects from real world on stereo display called "Looking Glass", a device from the company Looking Glass Factory Inc., whose main advantage is three-dimensional rendering. The working roots are designing and implementing a mobile application that, with the help of a user, creates a format, which can then be projected on the display. The first part of the thesis presents the basics of 3D rendering, on which the functionality of the device is based. The second part of the thesis covers the design of a mobile application for the Android operating system, which is based on the official documentation of this stereo display. The completed mobile app captures a recording of the viewed object, which can then be cropped, stabilized, and converted to the format required by the Looking Glass. The created format is correctly displayed and creates a three dimensional illusion.
Keywords:
Android; Kotlin; Looking Glass; mobile application; stereo display; tree-dimensional rendering; Android; Kotlin; Looking Glass; mobilní aplikace; stereo displej; trojrozměrné vykreslování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/199308