Original title:
Hra Sokoban a umělá inteligence
Translated title:
Sokoban game and artificial intelligence
Authors:
Žlebek, Petr ; Šoustek, Petr (referee) ; Dvořák, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato práce je zaměřena na řešení hry Sokoban metodami umělé inteligence. Teoretická část popisuje hru Sokoban, problematiku stavového prostoru a princip vybraných prohledávacích algoritmů. V rámci praktické části byly v jazyce Python implementovány popsané algoritmy a bylo vytvořeno grafické uživatelské rozhraní. V závěrečné části byly provedeny srovnávací experimenty.
The thesis is focused on solving the Sokoban game using artificial intelligence algorithms. The first part of the thesis describes the Sokoban game, state space and selected state space search methods. In the second part selected methods were implemented and graphic user interface was created in the Python environment. Comparative experiments were executed in the final part.
Keywords:
heuristic search; shortest path problem; Single Player Monte Carlo Tree Search; Sokoban game; uninformed search; hledání nejkratší cesty grafem; informované prohledávání; neinformované prohledávání; Single Player Monte Carlo Tree Search; Sokoban
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/197425