Název:
Hra Sokoban a umělá inteligence
Překlad názvu:
Sokoban game and artificial intelligence
Autoři:
Žlebek, Petr ; Šoustek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce je zaměřena na řešení hry Sokoban metodami umělé inteligence. Teoretická část popisuje hru Sokoban, problematiku stavového prostoru a princip vybraných prohledávacích algoritmů. V rámci praktické části byly v jazyce Python implementovány popsané algoritmy a bylo vytvořeno grafické uživatelské rozhraní. V závěrečné části byly provedeny srovnávací experimenty.
The thesis is focused on solving the Sokoban game using artificial intelligence algorithms. The first part of the thesis describes the Sokoban game, state space and selected state space search methods. In the second part selected methods were implemented and graphic user interface was created in the Python environment. Comparative experiments were executed in the final part.
Klíčová slova:
hledání nejkratší cesty grafem; informované prohledávání; neinformované prohledávání; Single Player Monte Carlo Tree Search; Sokoban; heuristic search; shortest path problem; Single Player Monte Carlo Tree Search; Sokoban game; uninformed search
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/197425