Název: Rozvíjení prostorové představivosti pomocí modelování barevnými krychlemi
Překlad názvu: Developing space imagination using modelling with coloured cubes
Autoři: Korcová, Zuzana
Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok: 2008
Jazyk: cze
Abstrakt: Ve své diplomové práci se zabývám problémem prostorové představivosti. Ze své zkušenosti mohu říci, že jsme se v kapitolách o tělesech na základní škole zabývali převážně znázorňováním základních těles a výpočtem povrchů a objemů těchto těles. Do hodin nebyly zařazeny žádné úlohy, které by rozvíjely prostorovou představivost. Sama jsem potom jako studentka na střední škole pozorovala, jaké problémy může způsobit nedostatečně rozvinutá prostorová představivost v kapitolách o stereometrii. Nedostatečná znalost trojrozměrných vztahů a vlastností se potom, podle mého názoru, promítá v neschopnost sestrojit řezy těles danou rovinou i v neschopnost určit kolmost či rovnoběžnost jednotlivých objektů. To potvrzují i názory pedagogů, s kterými jsem o tomto problému diskutovala, i výsledky ankety provedené Josefem Molnárem (Molnár, J.: Z ankety k prostorové představivosti žáků, in: Matematika - Fyzika - Informatika, ročník 2, číslo 3, SPN, Praha 1992-93, str. 113-119). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/14560

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-441540


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Rigorózní práce
 Záznam vytvořen dne 2021-05-30, naposledy upraven 2024-01-26.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet