Název:
Maturita z výtvarné výchovy
Překlad názvu:
Graduation from art education
Autoři:
Vozný, Martin ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Vozný, M.: Maturita z výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha 2019. Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, počet stran:85. Diplomová práce se zaměřuje na téma maturit, a to konkrétně na maturitu z výtvarné výchovy. V rámci teoretických aspektů je zkoumáno prostřednictvím kurikulárních dokumentů, školského zákona a k tomu příslušných vyhlášek maturita a její možnosti v rámci formy a obsahu. Součástí práce je rovněž i výzkumná část, která je založena na kvalitativním výzkumu. Ta přináší zjištění, která jsou vytvořena na základě vykonaných pozorováních a realizovaných polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s audiozáznamy na předem vybraných gymnáziích. Informace získané z terénu jsou nadále reflektovány a podrobeny patřičnému designu výzkumu, který se opírá o zakotvenou teorii. Audiozáznamy z výzkumných rozhovorů jsou následně přepsány a je provedeno otevřené, axiální kódování dokumentů. Výstupem je vhled do nově objevených vztahů a kategorií, které souvisí s formováním obsahu, formy a reflexe maturitní zkoušky z výtvarné výchovy. Výsledkem práce je vytvoření vlastního designu maturitní zkoušky z výtvarné výchovy, který vychází ze sémantického přístupu. Klíčova slova: Maturitní zkouška, výtvarná výchova, výzkum, vyšší sekundární vzdělávání, kurikulární dokumenty,...Vozný, M.: Graduation from art education. [Diploma thesis] Prague 2019. Charles University - Faculty of Education, Department of art education, počet stran:85. The diploma thesis focuses on the topic of graduation, specifically on the graduation from art education. Within the theoretical aspects, study documents, the Education Act and the relevant decrees are examined in terms of form and content. Part of the thesis is also a research part that is based on qualitative research. It brings the knowledge created on the basis of the visits made and performs structured in-depth interviews with audio recordings at pre-selected grammar schools. The information obtained from the field continues to reflect and undergo the relevant research proposal, which is an established theory. Audiobooks from research interviews are subsequently overwritten and open, axial and selective encoding of documents. The output is a look at the newly discovered relationships and categories that are related to the creation of the content, form and reflection of the graduation from art education. The result of the thesis is the creation of the own design of graduation from art education, which is based on a semantic approach. Keywords: Graduation, art education, research, upper secondary school, curricular documents, education...
Klíčová slova:
maturitní zkouška; očekávané výstupy; RVP G; tematický plán; vyšší sekundární vzdělávání; výtvarná výchova; výzkum; ŠVP; art education; expected educational outputs; final exam; Framework Educational Program for Grammar School; graduation; learning plans; research; school education program; upper secondary school