Název:
Mediální obraz České pošty v letech 2012 - 2017
Překlad názvu:
The Media image of Czech post in years 2012 - 2017
Autoři:
Radová, Michaela ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hodboď, Vojtěch (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Má bakalářská práce se zabývá popisem a zhodnocením mediálního obrazu České pošty, s. p. (dále jen Česká pošta) ve vybraných celostátních denících v letech 2012-2017. Zkoumání pro lepší pochopení vývoje situace přesahuje až do roku 2018. Cílem práce je především zjistit, zda si pošta držela v médiích stálou pověst, nebo zda byl její mediální obraz postupem času proměnlivý - např. na základě aktuálních událostí, které se v podniku udály. Případně mne bude zajímat, zda je v tomto ohledu patrná nějaká vývojová tendence - ať už vzestupná, nebo naopak sestupná. Práce je rozdělena na dvě základní části. V teoretické části je stručně popsána historie České pošty se zdůrazněním na vývoj od devadesátých let. Následně se věnuji současnému způsobu fungování podniku a to včetně vedení firmy a firemního vývoje od roku 2010. Část textu je poté zaměřena na teoretické vymezení mediálního obrazu a to včetně používaných teorií a následně informace o vybraných zkoumaných periodikách. Jsou jimi známé celostátní deníky Mladá fronta DNES a Právo. Ve druhé praktické části práce je na úvod nejprve vysvětlena konkrétní používaná metodologie. Následně se věnuji zkoumání příspěvků pomocí kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy. Vybrané mediální příspěvky jsem zpracovávala pomocí databáze Newton Media Search, která...My bachelor study deals with description and evaluation of media image of Czech Post in particular nationwide dailies during the time period from 2012 to 2017. For better contextual understanding the examination exceeds partly also into year 2018. The main goal of study is to examine whether the media image of Czech state postal service and its reputation during the given period were constant or variable (f.e. with regard to current events in this company), coherently it can be also examined whether a tendency is obvious and if such tendency is increasing or declining. The study is divided into two parts. In theoretical part the history of Czech Post is briefly described with stress on the development from 1990s, subsequently the recent business of Czech Post including its management and enterprise development from year 2010 is dealt with. A section is focused on theoretical definition of media image including employed theories, and an overview of examined periodicals: daily Mladá fronta DNES and daily Právo. In the prologue of the second practical part the used methodology is explained. Subsequently, individual contributions are examined using the quantitative and qualitative content analysis. Selected media contributions are elaborated using Newton Media Search database, which records the...
Klíčová slova:
deník Mladá fronta DNES; deník Právo; mediální obraz; státní podnik; Česká pošta; Czech Post; daily Mladá fronta DNES; daily Právo; media image; state enteprise