Original title:
Návrh inovace hudebně-pohybových her pro žáky základní školy
Translated title:
Suggestion for innovation of rhytmical movement games for students of elementary school
Authors:
Cvinerová, Katrin ; Novotná, Viléma (advisor) ; Fričová, Marie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Návrh inovace hudebně-pohybových her pro žáky základní školy Cíle: Vytvoření návrhu inovace hudebně-pohybových her v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Metody: Pro vypracování bakalářské práce byla použita metoda vzorkování, rámcová analýza a komparace. Výsledky: V práci je vytvořen návrh inovace hudebně-pohybových her pro žáky základní školy. Hry obsahují současné hudební skladby, upravený metodický postup a obsahovou složku, příslušný didaktický styl. Klíčová slova: hudebně-pohybová výchova, Rámcový vzdělávací program, modernizace, tělesná výchova, Školní vzdělávací programTitle: Suggestion for innovation of rhytmical movement games for students of elementary school Objectives: Creating suggestion of innovation in accordance to General educational programme for elementary education. Methods: The method of sampling, framework analysis and comparation was used for elaboration of bachelor thesis. Results: The suggestion for innovation of rhytmical movement games for students of elementary school is created in the thesis. The games contain contemporary musical compositions, modified methodological method, content component and appropriate didactic style. Keywords: rhytmical movement education, General educational programme, renovation, physical education, School educational programme
Keywords:
General educational programme; physical education; renovation; Rhytmical movement education; School educational programme; hudebně-pohybová výchova; modernizace; Rámcový vzdělávací program; tělesná výchova; Školní vzdělávací program
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/124304