Název:
Osvojování předložek prostřednictvím videohry
Překlad názvu:
The acquisition of prepositions through gaming
Autoři:
Marková, Daniela ; Cilibrasi, Luca (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The present study deals with the acquisition of the six most common prepositions in the English language through the employment of a video game specifically designed for this purpose. The thesis features a theoretical overview of the literature relevant to language acquisition, acquisition of function words (more specifically prepositions), game-based acquisition and instruction and its various aspects. The practical part contains a description of the game's design which endeavours to combine the relevant (S)LA theories together with the research on learning through gaming. The game consists of five separate tasks and the mechanics of which are then combined in the final task to elicit the correct responses of the subject. The language used in the game is adjusted for the subjects' level of proficiency, the game is fully voiced and offers a degree of customization. An experiment was conducted on 24 pupils from an elementary school, aged 12-13, who were assessed before and after playing the game. The results revealed that the game did advance the subjects' performance in prepositional structures containing the six most frequent English prepositions at the A1-A2 level of proficiency. Special attention was given to the performance on the preposition to compared to its particle counterpart to. Results...Tato studie se zabývá osvojením si šesti nejběžnějších anglických předložek pomocí videohry speciálně navržené pro tento účel. Práce obsahuje teoretický přehled literatury relevantní pro osvojování jazyka, akvizici funkčních slov (konkrétně předložek), a různé aspekty akvizice a výuky založených na hraní her. Praktická část popisuje design hry, který se pokusil skloubit relevantní (S)LA teorie s výzkumem výuky zprostředkované hraním her. Hra se skládá z pěti samostatných úkolů, jejichž mechanika je skombinovaná v posledním úkolu, s cílem vyvolat u subjektů správné odpovědi. Jazyk použitý ve hře je upraven podle úrovně jazykových schopností subjektů, hra je plně dabovaná a nabízí určitý stupeň customizace. Experimentu se účastnilo 24 žáků základní školy ve věku 12-13 let, kteří byli testováni před a po hraní hry. Z výsledků vyplynulo, že hra zlepšila performance subjektů v předložkových strukturách obsahujících šest nejčastějších anglických předložek na úrovni znalostí A1-A2. Zvláštní pozornost byla věnována výkonu předložky to ve porovnání s jejím protějškem - částicí to. Výsledky ukázaly, že použití částice to bylo pro subjekty náročnější než užití formou identické předložka. Klíčová slova: akvizice jazyka, výuka na základě hry, didaktické hry, předložky
Klíčová slova:
akvizice jazyka|výuka na základě hry|didaktické hry|předložky; language acquisition|game-based learning|educational games|prepositions