Original title:
Mediální obraz učňovského školství
Translated title:
Media Image of Apprentice Education
Authors:
Stříbrný, Petr ; Mouralová, Magdalena (advisor) ; Gargulák, Karel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je přiblížit, jakým způsobem byla v českých médiích rozebírána a diskutována problematika vzdělávání na odborných učilištích mezi lety 2004 až 2018. Zvolené časové rozmezí vychází z přijetí tzv. nového školského zákona, který vešel v platnost v roce 2005. Zkoumaná problematika je značně kontroverzní a z tohoto důvodu je pro její analýzu zvolena metoda rámování, využívaná právě pro analyzování témat, která budí dlouhodobou kontroverzi. Práce si bere za cíl především identifikovat jednotlivé soupeřící rámce dané veřejně politické oblasti, tedy učňovského vzdělávání, vyskytující se v mediálním diskurzu. V případě práce se jedná o analýzu novinových článků nejčtenějších periodik u nás. Výsledkem analýzy je pak nejen určení identifikovaných rámců a jejich vlastností, ale také popis jednotlivých politických aktérů vystupujících ve veřejně politické diskusi a zvolená argumentace, popis problémů uvnitř rámců, jejich příčiny a také navrhovaná a implikovaná řešení v rámci problematiky vzdělávání na odborných učilištích.The aim of my bachelor thesis is to describe the media image of the apprentice education in Czech Republic between years 2005 and 2018. I will describe what was contained in newspaper articles related to the topic in chosen years. First of all I will look up and sort out related articles. Then I will analyse how the apprentice education is presented in major newspaper media. Chosen method of analysing is frame analysis with which one I will be able to qualitatively examine the content of the media image. I will find out context, coherence, impression and results of those articles. Main purpose is an identification of frameworks occurring in the given issue and their sponsors. I will also find out main problems of each framework, their causes and suggested or implied solving of problems in apprentice education.
Keywords:
apprentice; apprentice Education; education; frame analysis; framing; mass media; media agenda; media analysis; media image; newton media; qualitative analysis; qualitative research; vocational school; analýza rámců; kvalitativní analýza; kvalitativní výzkum; masová média; mediální agenda; mediální analýza; Mediální obraz; newton media; rámování; učiliště; učňovské vzdělávání; vzdělávání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/122113